torsdag 6 augusti 2009

the flood

jag trodde aldrig att jag skulle få se det här videokonstverket på youtube.

om jag säger att det var här allt började, att 'the flood' sådde fröna till min fascination för avantgarde-film, för experimentell musik, för synd, undergång och uppståndelse, om jag säger att 'the flood' fick mig att upptäcka skönheten i nakna kroppar och geometriska mönster, förvridna varelser och bortomvärldar, då kan det mycket väl vara en efterkonstruktion, en vilja beskriva upplevelsens innebörd utifrån en begreppsapparat som omöjligen kunde existera då, i mitt fyraåriga medvetande, och som tvärtemot vad jag nu vill få fram får den att framstå som mer begriplig och därmed mindre sublim än den var då.






1 kommentar:

MM sa...

Jag minns så väl hur detta subima upplevelse hos fyraåringen uppenbarade sig för mig... MM