söndag 5 april 2009

dubstep - connecting people

så jag och min återfunne tysk-ungerske barndomsvän är på väg hem efter en tvåtredjedelslyckad klubbkväll (skönt sällskap, grym musik, genomrutten lokal) när följande scenario utspelar sig:

sveavägen, utsidan av den affischtäckta muren som skiljer observatorielunden från gatan. på väg mot mcdonalds snackar vi klubbar inför hans nästa sverigebesök och jag ser just en poster för all out dubstep. nämner klubben i förbifarten. sekunden senare ropar nån från andra sidan muren: "gillar du dubstep?". en gullig liten blond kille i adidas zip-tröja, säkert inte äldre än 19, som också är på väg med sin polare till fyllekäksmeccat några meter längre fram. han frågar om jag ska på nästa event och jag svarar kanske. sen får det sociala ge vika för hungern, vi säger "hej då" och koncentrerar oss på att beställa.

och jag tänker i efterhand att det är fascinerande att blotta nämnandet av ordet 'dubstep' skapar samtalsämne två okända människor emellan. eller, vilket i det här fallet stämmer bildligt såväl som bokstavligt, överbryggar murar.

1 kommentar:

Anonym sa...

aaaaaaaaah.... kom till london. ;)