lördag 4 juli 2009

en sällsam sommar

ibland sammanfaller de yttre och inre omständigheterna med en nästan magisk perfektion. rubba inte mina cirklar. om några dagar åker den siste jag har ett regelbundet umgänge med. sen kan mina drömmars sommar vecklas ut framför mina fötter.

det är en farlig lek, att gräva ner ens sociala varelse till förmån för ens intellektuella. risken finns att man glömmer var man gömde den. men när frågan som plågar en inte är "hur ska jag hinna med allt jag måste göra?" utan "hur ska jag hinna med allt jag vill?" finns inga alternativ. jag går i ide i sommar, mer vaken än på länge. grottan är passagen. passagen är nu.

så för att vara mer konkret: jag studerar i sommar och skriver. två oförtjänt lyxiga sätt att försörja mig på. en halv kurs i naturvetenskapernas idéhistoria har nått sitt slut. nu följer en månads cultural theory and the documentary film varpå den idéhistoriska kursen avslutas parallellt med författandet av ett paper om dokumentärfilm.

1 kommentar:

toni sa...

hoppas du mar bra. saknar dig!