söndag 14 september 2008

apropå

utmaning: att säga något om var och en av de 305 skivor jag har på hårddisken.

anledning: mitt sätt att betala tillbaka. skapande för skapande.

egentlig anledning: medicin mot den åkomma jag ådragit mig under mina studieår. låt oss kalla den akademikersjukan. eller som huxley säger: there is always money for, there are always doctorates in, the learned foolery of reserach into what, for scholars, is the all-important question: who influenced whom to say what when? jag vill tala utan noter. tycka bortom vetande (och jag inser ironin i att jag använder mig av ett citat för att understryka min poäng).

problem: den ständigt växande samlingen. för tillfället 16 skivor som väntar på att brukas.

potentiell lösning: buenos aires. jag kommer troligtvis ha mycket fritid.

Inga kommentarer: