torsdag 4 december 2008

argentinas ursinniga fiskar

post-crucifixión. kanske det absolut bästa som kommit ur argentinsk rockhistoria.

abrazame, madre del dolor
nunca estuve tan solo, en este mundo
abrazame, que de la vida yo ya estoy
repuesto

håll om mig, smärtans moder
jag har aldrig varit så ensam, i denna värld
håll om mig, ty från livet är jag redan
återhämtad

abrazame, madre del dolor
hoy estoy tan solo, tan lejos de mi cuerpo
abrazame, amanece y hay resignación

håll om mig, smärtans moder
idag är jag så ensam, så långt från min kropp
håll om mig, gryning nalkas
och avsked


y en esta quietud que ronda en mi muerte
no tengo presagios de lo que vendrá

och i detta lugn som omger min död
finner jag inga förebud om vad som väntar

abrazamé, madre del dolor
estoy tan solo, tan lejos de mi mundo
abrazame, amanece y hay resignación

håll om mig, smärtans moder

jag är så ensam, så långt från min värld
håll om mig, gryning nalkas
och avsked

Inga kommentarer: