lördag 20 december 2008

fly, lyttle byrd

and i will remember the place that is now
that has ended before the beginning

även om jag inte kommer ifrån känslan av att min utbildning inte gjort mig till något annat än ännu mer vilsen i tillvaron, måste jag erkänna att jag känner mig lite stolt när jag äntligen håller examensbeviset i handen och ser betyget väl godkänt på varje kurs och utmärkt på praktiken.
pass with distinction är för övrigt vg på engelska. fint.

jag har fortfarande ingen aning om vad jag duger till, vad jag kommer bli när jag blir stor, eller, för att vara ärlig, vad jag är. men nu vet jag i alla fall vad jag kan kalla mig. filosofie kandidat på kulturvetarlinjen med huvudämnet filmvetenskap eller (bara för att det låter ännu finare på engelska) bachelor of arts in humanities with major in cinema history and theory.

nu kan jag börja. eller sluta.

Inga kommentarer: