lördag 3 januari 2009

headhunter - prototype

fuck me sideways, vad kallt det har blivit i stockholm stad! inte riktigt lika schyst promenadväder som för några veckor sen. perfekt för headhunters debutalbum, dock. det är inte så mycket att den värmer, snarare sänker hans kyliga techno-tunga dubstep min egen kroppstemperatur. jag blir ett med januari.

fastnar särskilt för låten prototype. låga, valiumvaggande acid-slingor inbäddade i dubstep-beats. en kombination jag aldrig har hört tidigare. vad ska man kalla det? acid dub? den som kan gissa vilken film han har samplat bjuder jag på en bärs nästa gång vi ses.*



*inte 'en bärs' som i 'vi går och tar en bärs' och menar 'vi går och tar fem bärs'. jag menar verkligen en bärs. kalla mig snål. jag kallar det konsekvensen av att vara kulturell mångsysslare. (erbjudandet gäller för övrigt bara er som jag faktiskt brukar ta en bärs med, inte dig som bara råkat trilla in på bloggen och hoppades på att äntligen få chansen att träffa mig i egen hög person.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fear and loathing in las vegas
"There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "
och nej jag fuskade inte!

Jonathan Lee sa...

congrats!

...känner jag dig? vilken alex?