torsdag 1 januari 2009

silently shouting 'happy new year'!



jag kan inte fatta att jag inte har sett den här snedtrippade musikvideon förrän nu. inte för att den på något sätt illustrerar min alldeles förträffliga nyårsafton, annat än att silent shout var en av alla grymma låtar som spelades på minifesten jag hamnade på.

hade inga större förhoppningar om firandet annat än att

* inte bli osams med halva min vänskapskrets (05/06)
* inte slå ut mina minnescentra med en dumdristig kombination av rusmedel (06/07)
* inte varva dryckmässig nykterhet med näsväggsnötning (07/08)

med andra ord hoppades jag på en lugn, vänskaplig och lagomlullig nyårsnatt utan skandaler och fick alldeles riktigt en lugn, vänskaplig och snurrfull nyårsnatt utan skandaler.

(att glida runt i skatteskrapans studentkorridorer känns som att hamna i random thriller från '93 med, säg, sharon stone eller wesley snipes. utsikten från den unga konstfack-kvinnans lägenhet var fantastisk och från 18:e våningen tittar man faktiskt inte uppåt på fyrverkerierna utan rakt fram.)

men det var senare. först en mysig middag med adam och erika och electro. de lyckades laga den godaste laxen jag någonsin ätit och jag lyckades blanda den vidrigaste cuba libre vi någonsin druckit. happy helper. helter skelter.

Inga kommentarer: