onsdag 14 januari 2009

shoot her while she's happy

förra året såg emma gray munthe 738 filmer. hon läste 40 böcker och såg 18 kompletta säsonger av olika tv-serier. hon köpte även 104 album.

jag tänker inte kommentera förhållandet kvantitet/kvalitet. det är uppenbart att mängden kultur emma gray har konsumerat under 2008 är viktig för henne, tillräckligt viktig för att hon ska delge den sina bloggläsare. i exakta siffror.

jag är inte helt säker på om det är en bedrift att snitta två filmer per dag, däremot imponeras jag av att hon håller koll på allt hon konsumerar. i år börjar jag därmed skriva en klogg. en kulturlogg med andra ord. filmer, böcker och skivor jag ser, läser och hör för första gången hamnar på en liten lista som jag kanske kanske presenterar inför nyåret 2010 ifall jag 1) fortfarande driver vidga och 2) inte är död.

Inga kommentarer: