fredag 13 februari 2009

dom & co.

alice är ju ett kärt barn i den ack så knarkbaserade musik dagens ungdom lyssnar på, så ock i dom & rolands mörka lilla himmelrike through the looking glass. han är för övrigt en enskild artist, roland syftar på hans sampler.

through the looking glass är en dubbelplatta och det är andra skivan jag verkligen fastnar för. här samarbetar dom med bland annat d'n'b-favoriterna black sun empire och dj hive (som jag inte kände till sen innan).

jag skulle kalla stilen för liquid funks antites. det här är hårt, kallt. solid-nånting, vill jag säga, men alla mina definitioner blir så ostigt heavy metal att jag håller mig till den gängse termen: techstep.

första låten på andra skivan:



sista låten på andra skivan:



mothårsstrykande samplingar och komplicerade rytmer gör att man får känna sig lite svår om man uppskattar musiken. och det vill man ju.

Inga kommentarer: