söndag 8 februari 2009

en dvd-junkies bekännelser

i november 2003 fick jag för mig att skicka in en krönika till det som då var skandinaviens största filmsajt. det blev den första text jag fick publicerad och handlar om det maniska dvd-samlande jag hade sjunkit ner i. sen dess har jag hunnit plugga filmvetenskap, bli för pank för att köpa filmer, tröttna helt på mediet och nu efter en lång tid plötsligt börja brinna lite smått igen.

jag filar på en idé om att kanske göra nån serie inlägg som behandlar mina all time favorites här på bloggen. tills dess får vi nöja oss med denna härligt nördiga krönika.

med tanke på att jag som oskuldsfull filmfrossande 18-åring inte hade någon som helst relation till droger tycker jag att analogin fungerar fint.


en dvd-junkies bekännelser

1 kommentar:

Antonia Vai sa...

så skönt skrivet. :)